Avainlippu

Suomalaisen Työn Liitto on myöntänyt Oy Rollfoods Ab:lle Avainlipun käyttöoikeuden Suomessa tuotetulle ja täällä työllistävälle palvelulle ”Tuoreus tallella – pakasteita ammattilaisille”.

Avainlippu on merkki suomalaisesta työstä. Palvelu-Avainlipun myöntämisen ensisijaisena kriteerinä on, että palvelu on tuotettu Suomessa. Palveluyrityksillä on lisäksi oltava merkittävä kotimainen omistusosuus sekä toimiva johto ja pääkonttori Suomessa. Palvelun kotimaisuusasteen on oltava yli 50 %. ”Palvelumme kotimaisuusaste on yli 70 % ja perheen omistuksessa on 100 % yrityksestä”, toimitusjohtaja Matti Louneva kertoo.

”Moni on erehtynyt luulemaan myynti- ja markkinointiyhtiö Rollfoodsia ulkomaalaiseksi yritykseksi nimemme perusteella. 40 vuotta vanhan perheyrityksen nimi juontaa juurensa ensimmäiseen myyntiartikkeliimme, joka oli kevätrulla eli spring roll. Meiltä on jopa kysytty, että missä maassa pääkonttorimme sijaitsee. Tällä hetkellä konttorimme sijaitsee Vantaalla, Koivuvaarassa, Vihdintien varrella. Että se siitä kansainvälisestä konsernista”, naurahtaa markkinointi- ja viestintäpäällikkö Nina Andersson perustellessaan mikä osaltaan kannusti yritystä hakemaan Avainlippua suomalaiselle palvelulleen.

Tuoreus tallella – pakasteita ammattilaisille on palvelulupaus, johon kiteytyy Rollfoodsin liikeidea.

”Keskitymme palvelemaan foodservice/horeca-asiakkaita tarjoamalla vaihtoehtoja massatuotteille. Valikoimassamme on mm. laaja kattaus erityisruokavaliotuotteita. Olemme myös halunneet panostaa luomutuotteisiin ja tavoite on koko ajan kasvattaa Suomessa valmistettujen tuotteiden osuutta. Tällä hetkellä meillä on kahdeksan suomalaista päämiestä. Ulkomaiset päämiehet ovat nekin lähialueilta eli Ruotsista, Tanskasta ja Saksasta”, Matti Louneva taustoittaa. ”Meidän tehtävämme on löytää nimenomaan ammattikeittiöille parhaat ratkaisut, olipa sitten kyseessä kaupallinen tai julkinen sektori, jotta nämä menestyvät omassa liiketoiminnassaan ja pystyvät tarjoamaan omille asiakkailleen jotain ekstraa.”

Suomalaisen Työn Liiton markkinointipäällikkö Reetta Mentu toteaa, että kotimaisen palvelun hankinta koetaan yhteiskunnallisena vaikuttamisena ja arvovalintana, joka edesauttaa suomalaista kilpailukykyä ja hyvinvointia.

#avainlippu